torsdag 8 mars 2012

Min lilla älskling...

Igår fick jag nog och kontaktade barnakuten. Sjuksköterska jag pratade med på telefon undrade vad dom hade sagt på vårdcentralen och då sa jag precis vad läkaren sa. Att hon har ett förhöjt infektionsvärde och irriterat öra så vi fick välja om vi ville ha penicillin med oss hem eller vänta några dagar. Hon tyckte allt verkade väldigt märkligt för i journalen stod det att hon har lunginflammation och inget om örat sen på penicillinen vi fick hem står det att hon har halsfluss. Jag sa att jag var mycket missnöjd med vårt bemötande på vårdcentralen både på telefon när vi skulle boka tiden och när vi väl var där. Hon på barnakuten tyckte att vi skulle byta vårdenhet och det är något vi diskuterar nu för det är inte första gången vi blir dåligt bemöta där! Sen visste inte sjuksköterskan på barnakuten varför hon hade ställt diagnosen lunginflammation för så högt var inte crp värdet!?
Så hon sa direkt att kom hit med henne så vi får titta på henne ordentligt!

Så vi åkte mot dit och fick vänta 3 timmar innan vi fick träffa läkaren. Det gick bra men Julia var ju inte road mot slutet direkt. Dom tog inga nya blodprover men såg att hon hade gått ner i vikt, men tyckte inte hon var så uttorkad så hon behövde dropp. Hon hade även öroninflammation i vänster öra och var irriterad i höger så vi fick med oss en koncentrerad kåvepenin hem som det bara behövs 1.2 ml av som vi nu får tvinga i henne. Känner mig så hemskt och hon klöks ju upp det ändå men lite har vi fått i henne i alla fall! Nu hoppas jag det vänder för hon har varit så sjuk nu i en vecka! Sen får vi ge henne ventoline regelbundet så borde hostan släppa snart, i alla fall allt slem som sitter! Nu håller vi tummarna för att hon börjar äta lite så hon får tillbaka sin energi! Men enligt läkaren ska det ta max 2 dagar tills hon är feberfri bara vi får i henne medicinen!

Vi skulle ju varit på bvc idag men fick avboka det så får vi ny tid. Lika bra det för hennes viktkurva lär ju sjunka. Hon väger idag 11.9 kg och är 91.5 cm lång. Inget benrangel av henne men hon är ju smal ungen! Hon har gått ner nästan 1 kilo sen sista januari när dom vägde henne på barn mottagningen. Inte så konstigt!

Idag får vi ha ytterligare en dag hemma för att kurera henne. Jag börjar snart klättra på väggarna och behöver få något socialt umgänge!! Julia med för den delen!

Inga kommentarer: