tisdag 6 mars 2012

Inte lätt :(

Fy lider så med mitt lilla hjärta! Nu har 5 dagar gått med hög feber! 39-40.2 grader pendlar det emellan. Man kan få ner febern vid 14 ungefär till 38 sen går den upp jätte snabbt igen :( Så idag ringde jag VC på morgonen och fick ett så otrevligt bemötande! Igår när jag ringde sa dom att jag skulle återkomma idag om febern fortfarande var hög! Så jag praktiskt taget tvingade dom att ge mig en tid! Hon har inte ätit på 3 dygn men dricker ju i alla fall. Patrik åkte med henne för jag hade tid hos barnmorskan först men jag hann vara med i alla fall. Så hon har en början till infektion och irriterat öra så vi fick penicillin och ventoline för hostan! Så hoppas nu vi kan få i henne det bara. Hon kräks så fort hon känner minsta lilla medicin och det går inte att lura henne alls :( Så vi får se hur detta ska gå! Nu ligger hon här jämte mig med 40 grader igen och nu märks det att hon inte orkar med detta mer för hon bara sitter eller ligger för det mesta :( Så här dålig har hon aldrig varit, sen eftersom hon inte hann bygga upp sig efter magsjukan förens detta kom så är det ju inte mycket med henne nu :( Usch vill inte ens tänka på hennes vikt! Hon ska till bvc på torsdag men det kommer vi säkert få ställa in :(

Mitt besök hos barnmorskan gick jätte bra. Alla värden var bra till och med blodvärdet hade gått upp fint :) Så det var skönt. Hjärtljudet låg precis som förra gången på 144 och sf måttet 28. Så bebis verkar växa precis som den ska där inne :)

I morgon vabbar jag halva dagen så det blir ett kort pass på 8-12. Men känner mig själv lite skum och det skulle inte förvåna mig om jag åker på något nu med! Hoppas jag slipper det!

Inga kommentarer: