fredag 8 juli 2011

Vackert :)

Varje dag sitter det 4-6 st fjärilar på framsidan av huset, det är så vackert :)
Sen kanske inte ogräset är så vackert men det låtsas vi inget om ;)

Veckan har rullat på. Igår var vi hos Johanna och Mollie, även Madde kom=) Vi blev bjudna på lunch där vi fick plocka ihop våran egensallad, perfekt för både mig och Julia :) Sen till efterrätt bjöd hon på en super god fryst cheesecake med dajm. Tyvärr dumpade jag lite på den men som väl är så går det över ganska snabbt! Barnen lekte och hade så roligt! Vi planerade även våran tripp till Öland. Nu när vi ska ha med oss barnen krävs det lite mer planering! Så nu har vi gjort upp vad vi ska handla och äta i alla fall. Vi kommer ju vara där i några dagar och även gå på ölands djurpark :) Tror Julia kommer få det jätte roligt med dom andra barnen och djurparken blir nog en hit! :) Vi längtar jätte mycket, vi åker v.30 :)

Julia åkte till sin farmor igår och skulle för första gången sova där! Jag fick ju världens seperationsångest men det hade gått bra och Julia hade haft jätte roligt :)

Patrik och jag var hembjudna till Oskar och Sara på grillning igår kvällen så vi åkte dit :) Vi blev bjudna på en härlig buffé av massor av olika såser, sallader, bröd, potatis och kött :) Hur gott som helst! Vi hade med oss efterrätt som var jordgubbs cheesecake :) Vi spelade kort och pratade om allt mellan himmel och jord :) Dom ska snart ha bebis så det blev mycket bebis prat, ska bli så spännande att se vad det blir för ett litet knyte :)

Idag vaknade jag tidigt och det kändes så konstigt att inte Julia var hemma :( Patrik hade ju åkt till jobbet så jag var helt ensam. Men jag slängde ihop några matmuffins som är smidiga mellanmål och efter det åkte jag mot Eksjö för att hämta skruttan :) Hon blev glad när hon såg mig men hade nog inte saknat mig så värst mycket för dom hade lekt och busat massor :) Så nu ligger hon helt utslagen i sin säng och sover :)

Snart kommer älsklingen hem och då ska vi äta lite middag innan jag beger mig till jobbet, jobbar 16-20 idag så det är ju en lite tur men i helgen jobbar jag lör 7-21 och sön 8-20 :( Många timmar och jag får ju inte se mina älsklingar på hela helgen. Patrik ser jag ju på kvällen men lillan sover ju redan när jag är hemma, men men snart är det semester! BARA 2 veckor kvar!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: